Voor de beste ervaring schakelt u JavaScript in en gebruikt u een moderne browser!
EN

In de weken voorafgaande aan de Tweede Kamerverkiezingen van 9 juni presenteert het CPC van de UvA een aantal keer per week de mediatracker: een analyse van de berichtgeving over de verkiezingscampagne in twaalf landelijke dagbladen.

Het Center for Politics and Communication (CPC) van de Universiteit van Amsterdam (UvA) analyseert al enige tijd de berichtgeving over de verkiezingscampagne in twaalf landelijke dagbladen. De resultaten van deze mediatracker worden voorafgaande aan de Tweede Kamerverkiezingen van 9 juni aantal keer per week gepresenteerd op de CPC-website. In het onderzoek kijken de wetenschappers onder andere naar welke onderwerpen in de campagne centraal staan, hoe kranten verschillen in hun berichtgeving en hoe partijen zich in de berichtgeving tot elkaar verhouden.

Het CPC houdt daarnaast op maandag 31 mei een discussiebijeenkomst over de rol van traditionele en nieuwe media in de campagne. In het eerste uur spreken diverse onderzoekers die aan het centrum verbonden zijn en op dit moment onderzoek doen naar de verkiezingscampagne. Dit zijn drs. Tom Bakker (over nieuwe media), dr. Rens Vliegenthart (over traditionele media) en prof. dr. Claes de Vreese en dr. Philip van Praag (over mediagebruik en stemkeuze). Daarna is er een discussie tussen de sprekers en het publiek.

Voor meer informatie over de mediatracker en aanmelding voor de discussiebijeenkomst op 31 mei zie onderstaande verwijzingen.

CPC Mediatracker